Bindweefselmassage

Met bindweefselmassage kun je via het onderhuids bindweefsels bloedvaten en zenuwen bereiken. Hierdoor kun je het zenuwstelsel in balans brengen, met name het autonome zenuwstelsel. Bij langdurige pijn ontstaat overprikkeling van geest en lichaam, je raakt in een vicieuze cirkel: pijn > ontspanning > pijn. Bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk maken wij gebruik van bindweefselmassage om deze cirkel te doorbreken.

Wat is bindweefselmassage?
Bindweefselmassage is een massagetechniek dat toegepast wordt op de bindweefsellaag van het lichaam. De laag bevindt zich tussen de spieren en de huid. De technieken die worden gebruikt tijdens het masseren variëren van lichte strijkingen tot het rollen en oppakken van de huid. Hierdoor wordt het onderliggende bindweefsel in de huid gestimuleerd. De doorbloeding van de huid neemt hierdoor toe en er treedt een verbetering van het onderliggende bindweefsel plaats.

Voor welke klachten is bindweefselmassage geschikt?

Massage van het bindweefsel heeft een positief effect op verschillende aandoeningen. Bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk gebruiken wij de behandelmethode voor de volgende klachten:

• Gewrichtsproblemen
  • Hoofdpijn en migraine
  • Chronische verkoudheid
  • Huidaandoeningen
  • Doorbloedingsstoornissen
  • Maag en darm aandoeningen
  • Borstkas aandoeningen
  • Slapeloosheid

Hoe gaat de therapeut te werk?

Tijdens de eerste afspraak worden klachten, wensen en doelen in kaart gebracht. Dit wordt gedaan door middel van een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek. Aan de hand van deze gegevens wordt er een geschikte vorm van massage voor uw klachten gekozen. Vervolgens wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld. Hierin worden de behandelmethode, doelen, en voortgang in opgenomen.

Amsterdam: 06 43218874 / 020 7726470

Onze fysiotherapeut: