Dry Needling

Dry Needling is geschikt wanneer je last hebt van stijve spieren en gewrichten. Door een verkeerde beweging of een verkeerde houding ontstaan er triggerpoints. Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek in de spier en kan voor een uitstralende pijn zorgen. De pijn/stijfheid zorgt voor een bewegingsbeperking in de bijbehorende gewrichten.

Wat is Dry Needling
Bij dry needling wordt er gebruik gemaakt van een dunne naald om in de pijnlijke spieren te prikken. De naald is te vergelijken met een acupunctuurnaald. Door het aanprikken van de triggerpoints kan de spier snel en langdurig ontspannen. Dit zorgt voor een directe pijnvermindering en meer bewegingsvrijheid. Doordat de spanning in de spieren is afgenomen krijgt de spier zijn normale lengte en kracht terug.

De therapie is geschikt voor het behandelen van verschillende aandoeningen. Bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter gebruiken wij deze behandelmethode voor de volgende klachten:

• Nekklachten
  • Schouderklachten
  • Rugklachten
  • Tenniselleboog
  • Lage rugklachten
  • Stijve spieren en gewrichten met of zonder uitstraling
  • Klachten aan de arm, onderarm en pols

Wat kan Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter voor jou betekenen?

Tijdens de eerste afspraak worden jouw klachten in kaart gebracht. Dit wordt gedaan door middel van een onderzoek en een vraaggesprek. Aan de hand hiervan wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld. Het doel van de behandelingen is om de pijn te verminderen. Na de behandeling kan het zo zijn dat er tijdelijke verschijnselen optreden, zoals een blauwe plek en kortdurende pijn.