Hoofdpijn Hillegom, de Zilk en Amsterdam

Behoor jij tot het grote deel van de Nederlandse bevolking dat regelmatig last heeft van hoofdpijn? Migraine, stekende, brandende of zeurende hoofdpijn? Fysiotherapie Amsterdam, Hillegom en de Zilk  – Fysio de Ruiter kan je helpen! Hoofdpijnklachten zoals spanningshoofdpijn en migraine kunnen je erg beperken in het uitvoeren van jouw dagelijkse activiteiten. Vaak ontstaan deze klachten door een te hoge werkdruk zoals stress en eenzijdig werk achter de computer.

De oorzaken
Het grootste deel van de hoofdpijnklachten ontstaat door een te hoge spanning in de nekspieren, bijvoorbeeld door het aannemen van een verkeerde of eenzijdige houding. Heb je maandelijks 15 dagen last van hoofdpijn? Dan heb je duidelijk te maken met chronische hoofdpijn! Wanneer je minder vaak hoofdpijn klachten ervaart, wordt er gesproken van episodische hoofdpijn. Voor zowel chronische als episodische hoofdpijn kan Fysiotherapie Hillegom, de Zilk en Amsterdam – Fysio de Ruiter iets voor je betekenen! Het aanpassen van je levensstijl, een fysiotherapeutische behandeling of ontspanningstechnieken kunnen jouw klachten snel doen verminderen!

Symptomen van (spannings) hoofdpijn

• Pijn die optreedt in de nek en aan de achterkant van het hoofd, die ook naar voren kan trekken
  • Regelmatig het gevoel dat er een strakke band om het hoofd zit
  • Moeite met eten en slapen
  • De spieren in de nek, schouders en kaak voelen pijnlijk en strak aan

Symptomen van migraine

• Extreme vermoeidheid
  • Overgevoelig voor licht en geluid
  • Stemmingsveranderingen (extreem fit, rusteloosheid, irritaties, erg vrolijk)
  • Je ziet vlekken, sterretjes of lichtflitsen
  • Het gebruik van verkeerde woorden of je kunt niet op bepaalde woorden komen
  • Bij niet behandelde migraine kan de pijn zo’n 4 tot 72 uur aanhouden. Klachten die dan optreden zijn: pijn die gepaard gaat met misselijkheid en/of braken en inspanning is niet mogelijk omdat dit de hoofdpijn verergert.

Tips hoofdpijn Hillegom, Amsterdam en de Zilk

• Houd een hoofdpijndagboek bij. Daarin kun je schrijven hoe vaak je hoofdpijn hebt, hoe lang de pijn duurt, etc.
  • Zorg dat je genoeg rust en ontspant.
  • Beweeg minimaal 30 minuten per dag
  • Plan een afspraak in bij Fysiotherapie Hillegom, de Zilk en Amsterdam – Fysio de Ruiter om te zien wat wij voor jou kunnen betekenen!

Een afspraak maken bij Fysiotherapie Amsterdam, Hillegom of de Zilk?

Wil je meer weten over jouw hoofdpijn of wil je een afspraak inplannen? Neem dan contact met ons op!

Contactgegevens

Fysiotherapie Hillegom: 0252 519556 / 0252 519556