Mindfulness

Mindfulness is geen ontspanningstherapie, maar het oefenen van concentratie en bewuste ademhaling. Door dit te oefenen kan je leren omgaan met stress, depressie en angst. Hierdoor kunnen deze klachten verminderen of zelfs verdwijnen. Door het oefenen van aandacht en adem, in een rustige sfeer, schep je een veilige omgeving voor jezelf. Hierdoor kun je je goed losmaken van je omgeving en van je klachten. Op die manier hervind je jouw balans en kom je bij je eigen kracht. Wanneer je beter in balans bent, kun je ook makkelijker accepteren wat er met jou aan de hand is. Je gaat niet meer het gevecht met je klachten aan. Dit geeft een positief effect op de pijndemping.

Fysiotherapie, fysiotherapeut, fysio, mindulness, therapie, de zilk, hillegom, fysiotherapie de zilk, fysiotherapie hillegom

Voor welke klachten is mindfulness geschikt?

Op stress, depressie en angst na, heeft mindfulness ook een zeer gunstig effect op chronische pijnklachten. De volgende klachten worden bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter door middel van mindfulness behandeld:

• Artrose
  • Pijnsyndromen, fibromyalgie
  • Pijn na een whiplash
  • klachten na een ongeval
  • Pijn bij kanker
  • Reumatische artritis
  • Pijnsyndromen bij postoperatieve klachten

Effecten van mindfulness

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat mindfulness een positief effect heeft op uw gesteldheid. Effecten van de behandelmethode zijn:

• Afname klachten en symptomen
  • positieve verandering van leefstijl
  • positiever zelfbeeld en beeld van de omgeving
  • Beter kunnen ontspannen
  • Meer energie
  • Beter grenzen bewaren
  • Betere concentratie en slaap

Hoe gaat Fysiotherapie Amsterdam, Hillegom & De Zilk te werk?

De therapie wordt één op één gegeven, waardoor er goed contact met jouw mogelijk is. Om jouw klachten in kaart te brengen wordt er tijdens de intake een 0-meting, met bet behulp van een 4 dimensionale klachtenlijst, gedaan. Na vijf sessies wordt deze meting herhaald, om te zien of er een vooruitgang te bemerken is.

Let op : de medische mindfulness behandelingen worden als psychosomatiek bij de zorgverzekeraar gedeclareerd. Dus indien je de ziektekostenverzekeraar belt of mindfulness als zodanig door de kostenverzekeraar wordt vergoed, dan zullen ze dit ontkennen. Maar psychosomatiek wordt wel vergoed, omdat onze collega Dick de Ruiter psychosomatisch fysiotherapeut is.

Onze mindfulness therapeut: