Nekklachten

Heb jij last van jouw nek? Nekklachten zijn erg vervelend en kunnen verschillende oorzaken hebben. Zo kunnen de klachten door overbelasting ontstaan of door een verkeerde (werk)houding. Maar ook stress kan een oorzaak zijn, doordat je jouw spieren aanspant. Meestal verdwijnt de pijn vanzelf. Blijf je klachten ervaren en wil je hier graag van af? Dan ben je bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter aan het goede adres, wij helpen je graag van jouw klachten af.

De symptomen van nekklachten zijn vaak afhankelijk van de oorzaak. De klachten kunnen plotseling maar ook geleidelijk ontstaan. In de meeste gevallen gaat het om een zeurende pijn. Daarnaast kunnen de volgende symptomen ook optreden:

• Stijve nek
  • Beurs zwaar gevoel
  • Uitstraling naar het hoofd, bovenrug, schouders, armen en handen
  • Bewegingsbeperking (buigen en draaien van het hoofd)

De pijn kan variëren van licht tot hevig en kan in sommige gevallen zelfs in ruststand gevoeld worden. In de meeste gevallen verdwijnen de klachten vanzelf, maar deze kunnen ook regelmatig terug keren. Wanneer je langer dan drie maanden last hebt van je nek, wordt er van chronische nekklachten gesproken. Deze klachten verdwijnen niet vanzelf, hier heb je hulp bij nodig. Neem contact op met Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter, om van jouw klachten af te komen.

Er bestaan meerdere vormen van nekpijn. Daarnaast kunnen nekklachten ook een medische oorzaak hebben. De meest voorkomende nekklachten zijn:

• Whiplash, ontstaat nadat u een slachtoffer bent geweest van een ongeluk
  • Nekpijn die optreedt door een aandoening aan jouw tussenwervelschijven (nekhernia)
  • Nekklachten die optreden door spierspanningen in de nek, door bijv. stress
  • Nekklachten die het gevolg zijn van slijtage van de tussenwervelschijven in de nek

Wat kan Fysio de Ruiter voor jou betekenen?

Tijdens de eerste afspraak worden jouw klachten in kaart gebracht, door middel van een lichamelijk onderzoek. Op basis van deze gegevens stellen wij een persoonlijke behandelplan voor jou op. In dit behandelplan wordt vastgesteld welke behandelmethode toegepast zal worden. Tevens zullen de te behalen doelen hierin opgenomen worden.