Rugklachten

Iedereen heeft wel eens te maken gehad met rugpijn. Maar weet je ook wat hiervan de oorzaak is? Neem je bijvoorbeeld een verkeerde houding aan, ben je betrokken geweest bij een ongeval, heb je een verkeerde (til)beweging gemaakt of heb je veel last van stress? Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter helpt jou graag van jouw klachten af.

Rugpijn kun je ervaren in zowel de hoge rug, midden rug en lage rug. De oorzaken van de klachten kunnen erg uiteenlopend zijn, net zoals de symptomen. Lage rugpijn is de meest voorkomende rugklacht en daarbij treedt er vaak een zeurende pijn op. Daarnaast kunnen ook de volgende symptomen optreden:

• Uitstraling naar jouw zij, bil, been of voeten
  • Een dof gevoel in jouw benen
  • Pijnscheuten in jouw rug
  • Krampen in jouw rug
  • Een stijve, vastzittende rug

De pijn die je ervaart wanneer je lang zit, staat of ligt kan variëren van hevig tot licht. Ook kan de pijn uitstralen naar jouw been, armen zij of bil. Wanneer hier sprake van is, raden wij aan om direct contact met Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter op te nemen zodat uw klachten niet chronisch worden.

Er bestaan erg veel verschillende soorten rugklachten. De meest voorkomende rugklachten worden hieronder voor u opgesomd. Herken je jouw klachten hierin? Neem dan contact op met Fysio de Ruiter.

• Het aannemen van een verkeerde houding wanneer je zit loopt, staat of ligt
  • Disbalans van jouw rugspieren
  • Een ontsteking in je rugspieren
  • Artrose in de rug
  • Bekkeninstabiliteit
  • Reuma
  • Klachten die optreden tijdens het uitoefenen van een sport
  • Klachten die optreden wanneer je veel in een auto rijdt
  • Rugklachten die optreden door klachten aan jouw nieren, lever, longen of darmen
  • Rugklachten bij menstruatie
  • Pijnklachten bij ovulatie
  • Pijnklachten bij, tijdens en na de zwangerschap
  • Rugklachten na de overgang
  • Rugklachten die ontstaan nadat je slachtoffer bent geweest van een val of ongeluk

Wat kan Fysio de Ruiter voor jou betekenen?

Tijdens het eerste gesprek, de intake, stellen wij de diagnose over jouw klachten. Op basis van deze diagnose en op basis van jouw wensen, stellen wij een persoonlijk behandelplan op. In dit behandelplan wordt vastgesteld welke behandelmethode voor jouw klacht van toepassing is afgestemd en of er al resultaten meetbaar zijn.

Je hebt bij Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter geen verwijzing nodig van de huisarts om in aanmerking te komen voor verschillende fysiotherapie behandelingen. Jouw behandeling wordt vaak (gedeeltelijk) vergoed en je kunt gegarandeerd binnen 24 uur bij ons terecht, ook op zaterdag!