Schouderklachten

Heb jij last van je schouder bij het uitvoeren van dagelijkse activiteiten, zoals haren kammen, aan- en uitkleden of tillen? Vaak ontstaan schouderklachten door een lange tijd dezelfde beweging te maken. Hierdoor raakt de schouder overbelast en dit kan voor irritatie en ontsteking zorgen. Nemen de klachten niet af? Neem dan contact op met Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter. Wij helpen u graag van uw klachten af!

Bij schouderklachten heb je pijn rond het schoudergewricht. De klachten kunnen per persoon variëren van licht tot hevig en kunnen je ook erg beperken in je dagelijkse werkzaamheden. Veelvoorkomende symptomen zijn:

• Uitstraling naar de nek, schouderbladen, armen en vingers
  • Pijn bij het slapen
  • Pijn bij het bewegen, maar ook in rust
  • Stijfheid
  • Zeurende of stekende pijn in de schouder

De pijn kan je erg beperken in je bewegingsvrijheid, maar het is wel belangrijk dat je blijft bewegen. Hiermee voorkom je namelijk dat de spieren in je schouder verslappen. Bewegen moet wel binnen de pijngrens gebeuren, anders kunnen de klachten verergeren. Fysiotherapie Hillegom & De Zilk kan jou hierbij helpen!

Hoewel de meeste klachten ontstaan door overbelasting van de schouder, kunnen de klachten ook andere oorzaken hebben. Daarnaast kunnen klachten ook ontstaan door een medische aandoening. Veel voorkomende schouderklachten zijn:

• Het aannemen van een verkeerde houding
  • Een slijmbeursontsteking
  • Slijtage/artrose in de schouder
  • Frozen schoulder, een verdikte en verschrompelde gewrichtskapsel. Hierdoor ervaar je pijn en stijfheid
  • Pijn in de schouder door verstuiking of verrekking, door een stoot of val
  • Schouderklachten door een gescheurde pees
  • Pijn door een scheur in de kraakbeenring
  • Beknelling van de cuffpees
  • Pijn in de schouder door spierreuma
  • Schouderklachten door reumatische aandoening

Wat kan Fysio de Ruiter voor jou betekenen?

Tijdens de intake worden uw klachten in kaart gebracht en geanalyseerd. Afhankelijk van de oorzaak van de klachten wordt er een geschikte behandelmethode gekozen. Aan de hand hiervan wordt er samen met u een persoonlijk behandelplan opgesteld. Het doel van de behandelingen is het verminderen/verhelpen van de klachten en het versterken van de spieren in je schouder. De fysiotherapeut kan jou ook advies en oefeningen meegeven die je thuis kan uitvoeren.