Spier- of gewrichtspijn

Vrijwel iedereen heeft wel een last van spier- en gewrichtspijn. In de meeste gevallen gaat de pijn vanzelf over, maar als de pijn langer aanhoudt is verstandig om de huisarts te bezoeken. Gewrichtspijn kan verschillende oorzaken hebben. In sommige gevallen is het een combinatie van meerdere factoren. Meestal ontstaat de pijn door overbelasting, slijtage of veroudering van uw gewrichten

Het meest voorkomende symptoom van gewrichtsklachten is pijn. Vaak ontstaat de pijn wanneer u begint met bewegen (aanlooppijn), maar kan ook optreden bij langdurige of intensieve inspanning. De klachten en de ernst van jouw klachten zijn grotendeels afhankelijk van de oorzaak. Veel voorkomende symptomen zijn:

• Zwelling en roodheid van het gewricht
  • Het gewricht kan warm aanvoelen
  • Nacht- of rustpijn, pijn die optreedt wanneer jouw gewricht in rust is
  • Belastingspijn, pijn die ontstaan wanneer je jouw gewricht belast.
  • Verlies van mobiliteit
  • Verlies van zelfredzaamheid
  • Stijfheid
  • Roodheid rond het aangedane gewricht

Bij het ervaren van spier- en gewrichtspijn is het verstandig om te blijven bewegen, zodat uw spieren en gewrichten soepel blijven. Blijven je klachten aanhouden? Neem dan contact op met Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter.

Wanneer uw klachten niet vanzelf over gaan is het belangrijk om medisch hulp in te schakelen. Spier- en gewrichtspijn kan namelijk ook een medische oorzaak hebben. Veel voorkomende klachten zijn:

• Pijn in uw gewrichten door slijtage (artrose)
  • Overbelasting van een gewricht
  • Spier- of gewrichtspijn door een blessure
  • Slijmbeursontsteking
  • Jicht
  • Reuma
  • Ontsteking van de pees, dit kan ook voor een ontsteking van de gewrichten zorgen

Wat kan Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter voor jou betekenen?

Tijdens de eerste afspraak wordt de oorzaak van de klachten vastgesteld. Dit wordt gedaan door en lichamelijk onderzoek. Afhankelijk van de oorzaak van jouw klachten wordt er een behandelmethode gekozen. De behandelingen zijn gericht op het afnemen/verminderen van jouw klachten.