Voetmedisch advies

Je hele leven maak je gebruik van je voeten. Wanneer er een storing zit in je looppatroon heeft dat gevolgen voor je gewrichten en spieren in je hele lichaam. Een verkeerd looppatroon kan overbelasting van je gewrichten of hoofdpijn veroorzaken.

Wat is voet medisch advies?
Door een verkeerde stand van de voet of door beenlengteverschil kunnen klachten aan de rug of nek ontstaan. Bij Fysiotherapie Hillegom & Zilk – Fysio de Ruiter kan met behulp van een filmopname van de voeten schoenadvies meegeven. Daarnaast geeft de therapeut oefeningen mee die je thuis kunt uitvoeren, om jouw klachten verminderen. Aan de hand van de voetafdruk kunnen ook, zo nodig, steunzolen gemaakt worden. Deze zorgen voor extra steun en helpen klachten te verminderen, maar ook om toekomstige klachten te voorkomen.

Gevolgen van een verkeerde stand van de voeten?

Een (kleine)afwijking in de voeten kan de volgende klachten veroorzaken:

• Heup- en knieklachten
  • Rug- en nekklachten
  • Pijnlijke of vermoeide voeten
  • Enkelblessures

Hoe gaat Fysiotherapie Hillegom & De Zilk – Fysio de Ruiter te werk?

De fysiotherapeut is de deskundige die kijkt naar je beenlengte, eventuele scheefstand van de voeten, je voetbelasting en looppatroon. Daarnaast doet de therapeut een loopanalyses en kijkt op de voetspiegel naar je voetbelasting. De fysiotherapeut geeft ook houdingsadvies en kan eventueel de juiste steunzolen aanraden. Tevens kan hij je helpen bij het weer gaan sporten, met een gerichte trainingsopbouw.